Crowdfunding projektów kulturalnych

Finansowanie społecznościowe swoje początki miało w roku 2000 w wyniku występowania luki w dostępie do finansowania przedsięwzięć kreatywnych oraz dotyczących szeroko rozumianej kultury. Choć dzisiaj większe znaczenie mają modele crowdfundingu poprawiające dostęp do finansowania biznesu oraz klientów indywidualnych wykluczonych z rynku finansowego, to kultura korzysta na wielką skalę z tej formy pozyskania kapitału.

O tym jak przeprowadzić skuteczną kampanię finansowania społecznościowego, a jakich błędów należy unikać rozmawiałem z zespołem Paula&Karol (zebrali 38 000 PLN na produkcję i wydanie płyty) w TVN24 Biznes i Świat. (link do nagrania poniżej)

Podczas zbiórki crowdfundingowej zespół Paula&Karol zdecydowało się wesprzeć 400 osób. Zdaniem Karola Króla to oznacza, że sporo osób uwierzyło w ten projekt.

– Nie możemy porównywać sytuacji do sprzedaży waszej płyty, gdyby ona już była dostępna na rynku, wydana, promowana w tradycyjny sposób. To są ludzie, którzy uwierzyli w wasz potencjał. Internauci – wielu spośród tych ludzi nie znaliście – w ten sposób Karol Król tłumaczył na antenie TVN24BiS wymiar sukcesu, zwracając się do muzyków. – Oni powiedzieli: chcemy mieć mały udział w tym, żeby im się udało. A jeszcze przy tym dostaniemy egzemplarz płyty czy jakiś unikalny bonus.

 

http://tvn24bis.pl/pieniadze,79/zespol-paula-karol-wydal-plyte-dzieki-crowdfundingowi-jak-to-dziala,634443.html

Dodaj komentarz